Sütőtökös latte

Ha bekopogtat az ajtón az ősz, magával hozza a szezon abszolút favoritját, a sütőtököt! 

Igazi superfood: többek között erősíti az immunrendszert, jót tesz a szemnek, megelőzi a cukorbetegséget, szabályozza a magas vérnyomást.

Számomra egyszerűen megunhatatlan, ezért minden formában nagyon szeretem: főzelékként, krémlevesként, sütve, illetve néha még nyersen is fogyasztom. Ezúttal a lattémat bolondítottam meg vele.

Így készítem:

A sütőben megsütött tökszeletekből kiveszek 2-3 szelet, majd pépesítem és fél-fél teáskanál mézeskalács fűszerkeverékkel, illetve fahéjjal ízesítem. 5 evőkanál kristálycukrot karamellizálok, amihez hozzákeverem a sütőtök pürét - ha kész, ez a réteg kerül a bögre aljára. 

Mandula italt habosítok (természetesen működik valódi tejjel is), majd rákanalozom a karamell rétegre, végül egy erős feketét engedek rá, A tetejére őrölt fahéjat szórok és egy egész fahéjrudat is beleteszek a csészébe.

Kortyolgasd lassan!

Ajánlott bejegyzések

0 comments

BEST OF